Polský okruh, aneb opět u sousedů na motorce

Jirka Vandrák nás opět po návratu z dovolené vyburcoval k činnosti. Tentokrát má být hezky v sobotu, tak tedy návrh na sobotu byl od Jirky letiště Hořice. Napadlo mě, žebychom mohli vyrazit opět do Polska, návštěva pevnosti Srebrna Gora. Nakonec tedy vítězí Polsko nad Hořicemi.
Sobotní ráno je parádní, scházíme se tedy na našem obvyklém místě. Po desáté vyrážíme na přechod do Bělovsi, měníme peníze, já navíc u Shellky ještě tankuji.

Pak již pokračujeme po pěkné, renovované silnici Sudetským průsmykem do Klodzka. Přestávka na prohlídku města, posezení u kávy a opět návrat na silnici. Nad Klodzkem ještě Jirka tankuje. Za chvilku projíždíme Bardem, které kdysi ještě patřilo zemím Koruny české. Zastavujeme ještě na chvilku v Žabkowicích Sl., kde pokukujeme na náměstí a Tosha ještě nelenil vylézt na šikmou věž 140 schodů.
Pak jen pár kilometrů a jsme na parkovišti pod tvrzí Sreborna Gora. Městečko má nádherné nové dláždění a je vidět, že zde radní pochopili, že peníze od turistů lze získat pouze za dobré služby, kvalitní a pěkné zázemí.
No a my tedy zaparkujeme, parkovné je směšných 1,5 Zl., což je asi 10,-Kč. Žádná zlodějina, se kterou se setkáváme běžně u nás. Stačí zajet do Adršpachu.
Čeká nás kilometr do kopce ke tvrzi. Jezdí tam i vláček, ale zjistili jsme to až nahoře, když se vracel dolů.

Přicházíme akorát před prohlídkou, tak honem zaplatit a hurá dovnitř. Pevnost je zajímavá, je to největší pevnost svého druhu v Evropě. Nikdy nebyla dobyta. Obránci v počtu až 3000 mužů měli vlastní pekárnu a pivovar, tak neměli co řešit. Po hodinové obchůzce se vracíme, dáme si na cestu hamburger a jedeme do Nové Rudy. Později to chci vzít na Broumov a přes kopec domů. Jenže odbočku na Broumov jsem doslova přelétl a tak tedy pokračujeme a odbočujeme směrem nám známým, a to na Radkow, Karlow a Kudowu Zdroj. Na hranici ještě natankuji a po chvilce jsme doma. Ujeli jsme plánovaných 180 kilometrů za krásného počasí s prima kamarády. Potkali jsme mnoho motorek, možná Čechů, nebo Poláků, ale všichni se zdravíme, popovídáme si a přátelství bez hranic tady nabývá skutečnosti, a bez nucení.

Krásně trávená sobota. A pokud máte chuť se k našim přátelům podívat, pak na internetu je plno informací k neskutečnému množství hradů, zámků a zajímavostí v nedalekém Kladsku. Kdo hledá, najde, nebo se ozvěte a já vám nějaký tip dám.
Tak se mějte prima v podzimní náladě na kolech s přáteli.