Motomše, nebo Motopožehnání ve Vrchlabí

Jarní akce, které se pravidelně a rádi zúčastňujeme. V začátcích se scházelo pár motorek na parkovišti před kostelem Sv. Vavřince, dne se plně obsazuje náměstí a prostory okolo zámku.
Ale začněme nějak od začátku. Scházíme se v sobotu ráno o deváté na našem tradičním místě, čerpací stanici Autorest v Úpici na Sychrově. Nemohu dospat a tak jsem již i půl šesté z postele venku. Po vydatné snídani vyrážím na místo setkání. Dotankovat, jsem první, tak ještě ranní kávu z automatu a pak již v pohodě kyndám s klukama na pumpě. Za chvíli se začínají motorkáři trousit. Po deváté se vydáváme se“ zdravým jádrem“ na cestu. Hepi nás bude čekat v Trutnově, Endy v Bukách.
Skutečně se tak děje a naše dvacetičlenná skupina pokračuje do Vrchlabí. Něco málo po desáté jsme na místě.
Počasí je, navzdory předpovědí, naprosto super. Čisté azuro, nikde ani mráček, a krásně teploučko.
Náměstí je již z velké části zaplněno, ale stále se vejdeme. Srovnáme motorky, rozhlížíme se po známých a okukujeme stroje přátel. Potkáváme motobandu z Tanvaldu, vlastním jménem Motoklub Tanvald. Božce to moc slušelo a Giovany je, i přes její snahu, stále stejný. Ale největší novinou je to, že oba přestali kouřit. Mám obavy, aby zvláště Giovany neměl zdravotní problémy z přebytku kyslíku. Ale jistě si s tím nějak poradí.

Trochu se posunul čas Motomše, takže máme trochu času navíc. Nakonec přijde čas a přesunujeme se tedy do kostela. Je parádně zaplněn. I když velká většina z nás jsou ateisté, přesto nikomu neuškodí si poslechnout motlitbu a promluvu sluhy božího. Přece jen na každého z nás číhá plno záludností a malou ochranu si jistě zasloužíme.
Vracíme se po bohoslužbě na náměstí, chystáme stroje a pomalu se vydáváme na tradiční vyjížďku. Tedy na Špindlerovu boudu. Původně jsme uvažovali, že nahoru nepojedeme, ale někteří si to přáli, tak tedy všichni jedeme. Faktem je, že jsme tam vždy byli za mizerného počasí, tentokrát bylo krásně. Nahoře ještě byl sníh, jak jsme očekávali. Bylo to ale fajn.

Všichni byli hladoví, tak se za chvilku vydáváme na zpáteční cestu. Musíme se ještě zastavit pro pár bodů do motosoutěže Motoplac, tentokrát u hotelu a restaurace U Tří růží. Pak už trádá do Motorestu Kalan na pozdní oběd, nebo brzkou večeři. Jak chcete.
Dva kluci obdivují motorku, musím jim trochu pózovat, aby mohli udělat pár fotek. Chtěl jsem je potěšit, tak jsem jim nabídl fotku na motorce. Fotky jsem sice udělal, ale za neúměrnou cenu. Klučina se spálil o výfuk. Úplně jsem na to zapomněl a nevaroval ho. Trochu vysoká cena za fotku. Moc mě to mrzí. Ale stalo se.
No nic. Obědujeme. Musím vám tento motorest doporučit. Jídlo bylo báječné, porce obrovská, cena velmi slušná, výběr více než dostatečný. Personál ochotný. Tak by to mělo vypadat všude.
Tak jsme se v pohodě povalovali na terase a pak se dali směrem k domovu. Někteří ještě zastavili na náměstí, kde program pokračoval.
Zastavili jsme se opět na pumpě v Úpici, udělali ještě nějakou rozlučkovou fotku a frčeli každý po svém.

Doma již grilovali, ale ani jsem na nic neměl chuť. Byl jsem nějaký utahaný jak kotě.
Otevřel jsem si pivo a v klidu klimbal u televize.
Prima sobota s prima přáteli. A tak by to mělo být. Na světě jsem jen na návštěvě, tak si to užijme.
A vy také přátelé.
Těším se zase na nějakou společnou akci. A vy, kteří byste rádi někam s někým vyrazili na cesty, přijďte, respektive přijeďte. Nemusíte být našimi členy, můžete jet s námi jen tak. Jednou, nebo i kdykoliv, pokud se vám to bude s námi líbit.