Zámecký okruh poprvé

Krásný sváteční den, 8. května 2013 bylo počasí přímo stvořené ke kladení věnců, nebo ještě lépe na ježdění na motorce po krásách vlasti. Preferovali jsme tedy to druhé, skočili do kůže, vytáhli našeho miláčka z garáže a vyrazili. Jedeme sami, abychom se mohli věnovat focení podle svého uvážení. Aby na nás nikdo nečekal, otrávený naším zdržováním.

Ratibořice vynecháváme, musíme tam samostatně. První naše zastávka je Opočno.

Jdeme uličkami starého města k zámku. Známé nádvoří, které je na kdejaké pohlednici si matně pamatuji ze školních let. Už je to velmi dávno, co jsem zde byl. A fotit je tedy co. Fotíme s Alenou každý svým foťákem, svým odborným pohledem.

Po dlouhé chvíli pokračujeme do Častolovic. Nádherné fotogenické místo. Vedro je již úmorné a tak nás lenost odradila od návštěvy zvěřince a ohrad s jeleny. Kafíčko a pivo bez piva na nádvoří neměly chybu, a tak zlehka občerstveni popojedeme kousíček do Kostelce nad Orlicí, na Nový zámek.

Nádherné prostředí, překrásně upravený zámek v krásném parku. Jen kousek cesty nás dělí od Starého zámku ve městě. Tady nás trochu zdrží důchodkyně, klábosíme o všem možném, ale překvapivě i o motorkách.

Opět jedeme jen malý kousek, ani nestojí za to se strojit.

Doudleby nad Orlicí. Krásný zámeček v nádherném parku. Tak opět dokumentujeme tu nádheru, potom relaxujeme v parku na lavičce. Abychom z toho popojíždění nevyšli, přesuneme se kousek k Mikešovi a Dáše. Na zahrádce povídáme a sluníme své tělo po otravné zimě. Všechno má svůj čas a odjíždíme. Opět jen kousek do Potštejna. Zdejší soukromý zámek je hezký, park nádherný. Čas nás ale začíná tlačit, tak zpět do sedel. Naším dalším cílem je Rychnov nad Kněžnou. Bohužel přijíždíme už po zavírací době, tak jen fotíme zvenčí.

Dalším, a konečným místem je Podbřezí, zámek Skalka. Je v rukách podnikatele a tedy nepřístupný. Tak opět pár fotek a už konečně jedeme domů.

Vynecháváme zámek v Kvasinách, v Novém Městě nad Metují i v Náchodě. Zase někdy příště při akci v pořadí druhé je navštívíme. Zámků je tady přehršel. A krásných i méně krásných. Je to ale přece jen nějaký cíl ježdění.

Najeli jsme skoro 150kilometrů, ale zabralo nám to 7,5 hodiny. Počasí vydrželo až do večera, vychlazené pivo čekalo ve sklepě, naše holky měly radost a večeře přišla hrozně vhod.

Byli jsme z toho cestování a vedra docela utahaní, a tak jsme pospávali jen chvilku u televize a netrvalo dlouho a hupsli jsme do postele.

Bylo to prima, a co nevidět podnikneme druhé kolo. Ježdění má tak fajn smysl.