Motodovolená II. – H-D European Bike Week – Faaker am See 2010

Jak je mým zvykem, vše trvá dost dlouho, a tak se i tato cesta na motorkářský Gigasraz uskutečnila až na třetí pokus a i komentář z této cesty se rodil velmi pozvolna.
Vše bylo sice nakonec trochu jinak než bylo naplánováno, ale to vůbec nevadilo, ba spíš naopak. Původně jsme měli jet do Eggeru, tam postavit stany v kempu a vyrazit k moři do Itálie, nebo Chorvatska, ale…..

Den 1.: Rychnov-Olomouc, cca 130km
Oproti původním předpokladům jsme v úterý vyrazili pouze do Olomouce, kde bydlí brácha Pepa. Večer jsme navštívili fotbalový zápas kvalifikace na ME ČR-Litva. Všichni víme, jak to dopadlo, tak budu raději mlčet. Po fotbale rychle spát, dopoledne vyrážíme.
Předpověď počasí nic moc, všude déšť a i kvůli tomu se změní původní plán. V Maďarsku, na rozdíl od Rakouska, by pršet nemělo, takže plán ´´B´´ vypadá takto:
Maďarsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko.

Den 2.: Olomouc – Keszthély , cca 450km
Vyrážíme! Já a syn Luboš – KAWA VN1600, Jarda a moje neteř Zuzka – H-D Electra Ultra Glide, na další Glide brácha Pepa a v Prostějově se k nám přidá bráchův zeť Laďa, na H-D V-Rodu. Takže taková malá rodinná vyjížďka. Kvůli rychlejším přesunům využíváme dálnice, po kterých jedeme až ke Györu. Tam najíždíme na solidní okresky a míříme kolem Balatonu do cíle cesty dnešního dne, městečka Keszthély, kde přespíme. Celý den pod mrakem, ale teplo. Večeře v motorkářské hospodě končí malou kořalkovou přestřelkou, takže ranní vzpruha v podobě plavání v hotelovém bazénu přijde vhod. Skoro celou noc pršelo, ale ráno se klube mezi mraky sluníčko. Po obědě vyrážíme, za sluncem do Chorvatska.

Den 3.: Keszthély – Malinska, cca 400km
Krásná volná dálnice s tunely kratšími i delšími, slunce svítí, nádhera! Hustší provoz je jen kolem Zagrebu, dále směrem na Rijeku, je opět pohoda a klid. Škoda jen, že upalujeme po dálnici, osobně bych zvolil okresky a zastávky na pěkných místech, ale náš cíl byl moře. A už je to tady, fascinující sjezd z kopců do Rijeky, úchvatné!! Poté už míříme na ostrov Krk, do městečka Malinska, tam budeme spát a strávíme tady jeden den u moře. Přijíždíme k hotelu, je krásně a teplo, slunce pálí, chystáme se na podvečerní koupel. Leč všechno je jinak. Navečeříme se a sedneme, celkem unaveni na terasu, kde kecáme a popíjíme….dlouho do noci.

Den 4.: Malinska
Ráno je pod mrakem, asi 15 stupňů, fouká silný vítr, dnes to na koupel nevypadá.Vydáváme se na procházku po pobřeží a při cestě zpět k hotelu začíná pršet. To vydrží až do 5 odpoledne, pak vyleze sluníčko, ale vítr stále fičí. Oteplilo se?, na 17 stupňů?! Večeře v rybářské hospodě a obligátní posezení na terase….dlouho do noci…

Den 5.: Malinska – Egger , cca 250km
(kemp Anderwald- viz.: http://www.campinganderwald.at/cz/)

Po poledni vyrážíme směr Slovinsko a Rakousko. Šok přichází při příjezdu na most spojující ostrov Krk s pevninou. Tak šílený vítr jsem ještě nezažil! Nejdřív proti nám a pak při nájezdu na most boční. Přiznávám, měl jsem docela strach a jak jsem později zjistil, nebyl jsem sám. Měli jsme co dělat abychom udrželi motorky v našem pruhu, poryvy větru byly opravdu silné. Po výjezdu z Rijeky opět dálnice, ve Slovinsku okresky i dálnice. Provoz houstnul, byla sobota.Vše vynahrazovala okolní příroda a hory. Nejdelší tunel měřil 7,5km. A už sjíždíme z dálnice a přidáváme se k první bandě motorkářů, která stojí před železničním přejezdem. Přijíždíme do centra dění, ale ještě na chvíli se odpojíme, zajedeme se do jedné oblíbené hospůdky najíst. Zde si dáme specialitu, polévku s obrovským játrovým knedlíčkem(a Vídeňský řízek.Vynikající! Sedíme na terase a kolem projíždějí desítky (stovky?) motorek. Nakonec dorazí parta asi 50-ti rakouských strejců na mopedech Puch.Vracíme se zpět na kruhový objezd, kde jsme se odpojili od skupiny a snažíme se vecpat do zástupu motorek. Tady už jich nejsou desítky, ale stovky. Jezero Faaker je obehnáno silnicí, ze které je od úterý do pondělka jednosměrka, po ní jedou 3-4 motorky vedle sebe a snaží se dorazit do cíle své cesty, nebo jen tak objíždějí jezero. Kolem silnice jsou špalíry diváků, zaparkované motorky, objevují se stánky. Po asi 4km, které jedeme asi 30 minut, odbočuje Jarda do kempu, kde budeme spát. Rychle stavíme stany, abychom mohli omrknout dění okolo.Vyrážíme, v ruce mexické pivo a okukujeme první stánky se vším: oblečení, doplňky, motorky, samozřejmě vše H-D. Z pódií se ozývá hudba, hlavně rock a country. Při cestě zpět sedneme na lavičky u cesty a koukáme chvíli na projíždějící ´´šílence´´ na motorkách. Provoz i když menší, vydrží celou noc, moc lidí tady nespí. Přecházíme do druhé části dění. Zde obdivujeme Customy. Stavby všeho druhu, vlnící se tanečnice, americká auta a nevím co ještě. Kolem desáté se vracíme do kempu, ale spát nejdeme, je tady hospůdka a v ní rušno. Reprodukovaná hudba buší z reproduktorů až do rána. Je zima, 3°C nad nulou, lezeme do spacáků, na cestu domů se musíme alespoň trochu vyspat.

Den 6.: Egger – Rychnov nad Kněžnou , cca 650km
Balení stanu, snídaně a vyrážíme. Počasí nám opět přeje, sluníčko pálí. Cesta přes Graz,Wien pěkně ubíhá. Zastavujeme pouze na benzínkách po cca 250 km a za Mikulovem na jídlo. Před Brnem zastavujeme na benzínce a loučíme se s přáteli, přes Brno už jedeme sami. Poslední zastávka je ve Svitavách, potřebujeme si trochu proklepat hýždě, už toho mají dost! V 8 večer hladím Kawku v garáži, děkuji ji, že nezklamala a vydržela.

Celkem ujeté kilometry dle tachometru: 1897 (dle mapy 1800?), spotřebu jsem nepočítal, ale myslím, vzhledem k rychlostem kterými jsme jezdili, že to bylo kolem 8 litrů/100km. Počasí vyšlo a i když byly předpovědi všelijaké, na motorce jsme nezmokli.
Ve zkratce, letem světem je to asi vše. Ostatní se dozvíte z odkazů, které se té naší cesty přímo týkají.

Mikeš

Mikešovi je nutno poděkovat za prezentaci našeho klubu na této cestě. Třeba se někteří nechají inspirovat touto, nebo podobnou cestou. Třeba najdou ještě lepší. Přeji k tomu mnoho pohodových kilometrů s kamarády kolem sebe.