Sraz majitelů Kawasaki Drifter u Moře

Drifteři u Moře.

Zní to jako setkání majitelů Kawasaki Drifter u Jadranu, ale není tomu tak. Setkání zorganizoval Mušák, v kempu Moře u rybníka Řeka, který to má od samého začátku v rukách. Koneckonců má i stránky, kde se dozvíte vše o tomto dění a společenství. www.czechdrifters.stranky1.cz . Parta se v proměnlivém počtu schází již několik sezon, ale já jsem zatím prakticky nikde nebyl. S Mušákem a Markétou jsem se setkal několikrát a vždy to bylo prima. A poprvé i s několika dalšími kolegy vloni poprvé v Letohradu. To jsme byli navštívit kolegu Čendu, ale bohužel jen na jeho hrobě. Zcela nečekaně nás opustil.Setkání jsem se většinou nemohl zúčastnit, protože obvykle ve stejný termín byla prima akce Motodědci v Kostelci n. O., kam jsem jezdil pravidelně dvakrát ročně.

A tak jsem letos vyrazil do Krucemburku, kde je zmíněný kemp Moře u rybníka Řeka. Voda odtud odtékající tvoří řeku Doubravu, to jen tak mimochodem. Podle poslední zprávy se sešlo 19 motorek Kawasaki Drifter na jednom místě.

Akce byla víkendová, ale já pro drobné zdravotní obtíže jezdím jen jednodenní akce, takže v sobotu ráno jsem se vydal směr Jaroměř, H. Králové, Pardubice, Chrudim a Ždírec nad Doubravou. Od rána bylo nádherně, počasí všem motorkářům přálo, a tak od rána jsem je potkával. Kupodivu většina jela opačným směrem, kam nevím. Povinnou zastávku, tak jako obvykle, jsem si udělal v Trhové Kamenici a také prozíravě natankoval. Do kempu jsem dorazil trochu později, skoro všichni odjeli na vyjížďku. Naštěstí se zastavili na čs. Benzina ve Ždírci, tak jsme je ještě s dalšími dojeli a pak se všichni vydali na trasu.

Mušák zvolil jako cíl přehradu Vír I. Sice jsem tam byl již několikrát, ale co. Jedeme na Vír. Na ždírské světelné křižovatce čekáme na zelenou, ale hlavně až přefrčí kolona Jawek, které se dávají na cestu směrem Chrudim. Pokračujeme na Hlinsko, kde je uzavřena průjezdní komunikace, opravují most. Dá se to ale objet přilehlými uličkami. Míjíme Čertovinu s ojedinělou atrakcí Peklo ve všech podobách a v Borové odbočíme na obec Telecí. Míjíme Lucký Vrch, kde byl původně plánován sraz. Nakonec dojíždíme do Městyse Jimramov. Jimramov není až tak známý, ale měl by být.

Narodil se tu Jan Karafiát, jeho dílo Broučci zná snad každý. Bratři Alois a Vilém Mrštíkové, a řada dalších z okolí Jimramova, nebo svými pracemi s Jimramovem spjatých. Jimramov je také filmové místo, např. se zde natáčeli scény ze seriálu Četníci z Luhačovic, pohádka O kominickém učni a dcery cukráře, Zlatý podraz, a další drobnosti o jeho rodácích.

My pokračujeme z Jimramova na Vír. Po rozbité a rozhrkané silnici, děs a hrůza. Zřejmě ji nespravují, aby nepřibylo tolik návštěvníků přehrady. Je to zatím kouzelné a tiché místo. A kdyby sem vedla krásná silnice, místo bylo turisticky propagováno, no pak potěš Bůh.

Pár fotek a krátká „kouřová“ pod přehradou a sjíždíme dolů do obce. Je zde krásný Hotel Vír, místo našeho oběda. Je takřka narváno. Také si chvíli počkáme. Nakonec jsme obědovali i my. Tak jako většina máme českou klasiku, „smažák“. Smažený sýr, hranolky a tatarku. Bylo to dobré, bylo toho dost a bylo to finančně příjemné. Na rozdíl od jiných hospod.

Vše má své pokračování, tedy i my pokračujeme směrem na Štěpánov nad Svratkou, kde se napojíme na hlavní silnici od Kunštátu přes Bystřici nad Pernštejnem, Nové Město na Moravě do Žďáru nad Sázavou a odtud už je to nedaleko do Krucemburku. Silnice je pěkná, tak nakonec uháníme jako k ohni. Ještě zastávka v Bystřici k natankování a mažeme dál. Ve Žďáru nestavíme, i když zastávka na Zelené hoře by už moc času nezabrala. Míjíme obec Škrdlovice se svojí sklárnou, hostincem U hrocha se sochou hrocha od Olšiaka a prakticky naproti je kdysi oblíbené místo Velké Dářko. To se tam dalo ještě stanovat. Je tam přírodní naturalistická pláž, třeba pěkné pokoukání.  Škoda také nenavštívit sochy sochaře Olšiaka v okolí. Tak snad někdy příště.

Nedaleko Vojnova Městce byla v osadě Nová Huť ubytována partyzánská skupina Mistra Jana Husa za II. Světové války. Kdysi to bylo u silnice označeno, dnes se za to stydíme, tak se to odstranilo. Už nám zbýval jen kousek do Krucemburku, ještě nedávno se jmenoval Křížová, a odbočujeme do kempu Moře. Část jich ještě pokračuje, později se dozvídám, že jeli nakupovat a na zmrzlinu. Tak procházím kempem, dopoledne jsem neměl čas. Je tu kupa stanujících motorkářů, mnoho návštěvníků autem a pěší využívajíce rybníka ke koupání. Všude docela plno. Kemp sice vypadá, že budovy jsou z 30 let minulého století, ale je to takové nostalgické. Povídám si s kolegy a o páté odpolední sedám na můj Drifter a vydávám se k domovu. Je krásně, provoz již není tak hektický jako ráno, tak pokračuji k domovu. Zdržuje mě jen objížďka ve Slatiňanech. Opravují v Chrudimi silnici. Na Slatiňany se to dá projet, opačně objížďkou. Na kruháku je značka na Chrudim, ale dále již nic, jak je obvyklé u nás. Naštěstí vidím odbočku na Kočí, to znám, tak odbočuji a nakonec končím v Chrudimi. Pak již opět Pardubice, H. Králové a tak dále. Tentokrát jsem se nezastavil ani na zmrzlině v Jaroměři. Vzal jsem to jedním zátahem až domů. Ale naši vnučku Viktorku jsem již nezastihl, chvilku přede mnou odjeli. Tak si dávám ze sklepa bez schodů pivo, není až tak studené, ale i tak bylo prima. Po dni stráveném na sluníčku, po ujetých téměř 400 kilometrech není co řešit.

Jen mě mrzelo, že jsem se s tou prima partou nemohl rozloučit. Ale zase se někde jistě setkáme. Na silnici bylo motorkářů, nestačili jsme ani zdravit. Ale stále to funguje, tak zdravím všechny motorkáře a motorkářky, včetně jejich „baťůžků“.

Mějte se všichni moc prima.

Jarda z Úpice.

Pár fotek z výletu je zde: https://jardazupice.rajce.idnes.cz/